This exhibition traced the modern art history of that country, beginning with the paintings of the country’s pioneering modernist, Celeste Woss y Gil in the 1910s and 1920s; the influence exerted by a community of Spanish exile artists who arrived in Santo Domingo in the 1940s; the development of modernist idioms by native-born artists in the 1950s, 1960s, and 1970; and the rise, in the last decade, of a new generation of artists who tended to work with installation and other non-conventional artistic media.
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Cette exposition retraçait l’histoire de l’art moderne de ce pays, en commençant par les peintures du pionnier de la modernité, Celeste Woss y Gil, dans les années 1910 et 1920 ; l’influence exercée par une communauté d’artistes espagnols exilés qui sont arrivés à Saint-Domingue dans les années 1940 ; le développement des idiomes modernistes par des artistes nés dans le pays dans les années 1950, 1960 et 1970 ; et l’émergence, au cours de la dernière décennie, d’une nouvelle génération d’artistes qui ont eu tendance à travailler avec des installations et d’autres médias artistiques non conventionnels.
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